De Watergroep: Digitale facturatie, ook op jouw lijf geschreven

Uit onderzoek van De Watergroep blijkt dat we onze (water)facturen nog graag op papier ontvangen. Waarom blijven we halsstarrig vasthouden aan papieren facturen in dit digitale tijdperk?

5 papierprofielen
62,04%, dat zijn 870.427 klanten (= gezinnen), ontvangt zijn of haar waterfacturen van De Watergroep nog op papier. De redenen daarvoor zijn uiteenlopend, maar kunnen we linken aan vijf ‘papierprofielen’. Ontdek in dit filmpje welk ‘papierprofiel’ jij bent en waarom digitale facturatie ook op jouw lijf geschreven is.

5000 m² bos
In 2019 verstuurde De Watergroep ongeveer 7 miljoen brieven en evenveel enveloppen. Dit zijn voornamelijk waterfacturen. Als alle klanten van De Watergroep hun documenten digitaal zouden ontvangen, worden er jaarlijks 3200 bomen of 5000 m² bos bespaard.

10 euro korting
Digitale facturatie is niet alleen duurzaam. Het is ook snel, praktisch, veilig en gemakkelijk. Kies je ervoor om je documenten van De Watergroep digitaal te ontvangen in plaats van op papier? Dan krijg je eenmalig 10 euro korting op je waterfactuur (als je ten laatste 31 december 2020 overstapt). Op deze manier wil het waterbedrijf haar steentje bijdragen aan een beter milieu.
Meer info: www.dewatergroep.be/digitaal

Bron cijfers: klantentevredenheidsonderzoek De Watergroep, uitgevoerd in juni 2020 bij 1500 respondenten.